Kennispoort verloskunde

Kennispoort verloskunde maakt onderzoek op het gebied van verloskunde toegankelijk voor professionals in de verloskunde. Toegankelijk, dat moest ook gelden voor de vormgeving. Daarvoor bedacht ik het logo, kleurgebruik en de typografie voor de huisstijl en website. Daarnaast ontwierp ik het podcastbeeld voor ‘Vol verwachting’ (gesprekken met promovendi over onderwerpen op het gebed van verloskunde).

Maak ik

Voor ‘Maak ik’ (handgemaakte knuffels) ontwikkelde ik een set van 3 logo’s.De logo’s kunnen afwisselend gebruikt worden, maar vormen samen 1 familie. Zo’n logocombinatie is niet heel gebruikelijk, maar tijdens het schetsen van de verschillende handen kwam ik tot de conclusie dat ze elkaar versterken. Dus waarom niet alledrie gebruiken. De boodschap: handgemaakt en fun!

No Panic

‘No Panic, ik test mijn Titanic’ is een boek dat je helpt om betere presentaties te maken en de klant te winnen die je verdient. Een (werk)boek met meer dan 150 tips en o.a. handige checklists ter voorbereiding. De illustraties en algehele vormgeving zijn gemaakt met een knipoog en ondersteunen de luchtige toon van het boek.

Optieker

Huisstijl voor opticien Optieker in Pijnacker. Van logo tot gevelbelettering en website. Toen Optieker zich vestigde in een nieuw winkelcentrum in Pijnacker was er alleen nog maar een naam. Ik voorzag de winkel van een logo en alle bijbehorende huisstijlitems (tot en met de brillendoekjes aan toe) en heb door de jaren diverse postercampagnes (mede) ontwikkeld…